وردپرس چیست ؟

آموزش وردپرس علی ولی زاده

وردپرس چیست:وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایرایگان و متن باز است که به شما کمک می‌کند محتوای خود را در وب به کمک وبلاگ و سایت مدیریت کنید.

شاید این سوال برای خیلی ها پیش بیاد که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ؟ آیا قابل اطمینان هست ؟ چه سایت هایی میتونم با وردپرس راه اندازی کنم ؟ در ادامه بیشتر با وردپرس آشنا میشیم.

وردپرس چیست ؟

وردپرس به جرات قوی ترین و انعطاف پذیرترین سیستم مدیریت محتوا “CMS” تا به امروز است. البته CMS های دیگه ای هم وجود داره از قبیل Drupal , Joomla,.. که هیچ کدوم به راحتی وردپرس نیست.شما به کمک وردپرس میتوانید هر نوع وبسایتی را راه اندازی کنید. وردپرس رایگان است و برای شما هزینه ای ندارد ، هزاران افزونه ، بخش مستندات وردپرس و وبلاگ های کمکی در حوزه وردپرس ، به شما کمک خواهند کرد تا سایت خود را به کمک این سیستم محبوب راه اندازی کنید.وردپرس رابط کاربری بسیار راحتی دارد و شما به راحتی میتوانید آنرا یاد بگیرید.
وردپرس از زبان برنامه نویسی php و پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند.

تاریخچه وردپرس

وردپرس ابتدا به صورت یک سیستم وبلاگدهی ساده از طرف مت مولنوگ در سال 2003 به آدرس wordpress.com معرفی شد و بعدها سامانه ای جداگانه به نام وردپرس به آدرس wordpress.org برای ساخت سایت و وبلاگ روی سرورهای خودتان ایجاد شد ،امکانات محدود ولی متن باز !
در ابتدا این سیستم برای ساخت وبلاگ ، نوشتن خاطرات و تجربیات مورد استفاده قرار می‌گرفت اما پس از چندسال و بروزرسانی های مختلف و متحول کننده ساخت هر نوع سایتی با وردپرس امکان پذیر شد.

در حال حاضر بیش از 80 میلیون وبسایت در دنیا با وردپرس راه اندازی شده است.

مزایای وردپرس

  1. مدیریت آسان : به راحتی بدون نیاز به برنامه های جانبی در هر کجا که هستید سایت خود را مدیریت کنید ، با موبایل ، کامپیوتر یا هر دستگاهی
  2. کاهش هزینه ها : علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و …
  3. انعطاف پذیری بالا : وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد میتوانند آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه (Plugins) و پوسته (Themes) است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.
  4. ارتباط با شبکه های اجتماعی (سوشال نتورک) : وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده ، مشتریان و مخاطبان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.
  5. بروزرسانی رایگان : وردپرس سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در بروزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این بروزرسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید!

وردپرس و موتور جستجو (سئو)

وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است و سئو سایت شما را بهبود میبخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از افزونه هایی از جمله Yoast Seo و All in One SEO تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد.

امنیت وردپرس

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است ولی امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، تیم وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر این ، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، داشتن میزبان مورد اطمینان ، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن و ایجاد گذرواژه برای پوشه wp-admin می‌باشد.

پشتیبانی وردپرس در وب فارسی

وردپرس هم مثل دیگر سیستم ها دارای پشتیبانی رسمی می‌باشد ، در وب فارسی سایت wp-persian پشتیبانی کاربران را بعهده داشت ولی از آنجایی که نقشی ناکارآمد و ضعیفی داشتند ، تیم wp-parsi پشتیبانی کاربران را به‌طور عیر رسمی بعهده گرفتند. همچنین با جستجو در گوگل می‌توانید منابع بسیار زیادی از آموزش ها ، قالب ، افزونه و تکنیک های وردپرس را به رایگان پیدا کنید.
سایت ایران وردپرس نیز در این راه قدم به قدم با شما همراه است.

معنی واقعی پشتیبانی از نظر اقتصادی زمانی برای شما روشن می‌شود که بخواهید امکاناتی به سایت خود اضافه کنید یا تغییرات فنی لحاظ کنید ، آنجاست که باز هم توسعه دهنده های وردپرس که تعدادشان کم نیست به کمک شما می‌آیند

وردپرس در ایران

خوشبختانه این سیستم محبوب در کشور ما ایران هم مثل تمام دنیا محبوبیت خاصی دارد ، هم اکنون بیش از هزار توسعه دهنده وردپرس در سایت هایی مثل انجام می‌دم و پونیشا از این راه کسب درآمد میکنند.میخوام بگم در ایران هم تعداد کسانی که دنبال کلمه کلیدی وردپرس چیست خیلی زیاد شده.

در صورتی که به خدمات تخصصی وردپرس نیاز داشتید می‌توانید از صفحه خدمات ایران وردپرس بازدید کنید.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

اگر هنوز برای استفاده از وردپرس شک دارید ، بهتر است به سایت هایی همچون نیویورک تایمز ، bbcamerica ، بلومبرگ , مایکروسافت نیوز ، سونی موزیک ، والت دیزنی ، موزیلا بلاگ و TechCrunch سر بزنید تا متوجه بشد بزرگترین برندهای دنیا هم از سیستم هایی همچون وردپرس استفاده می‌کنند.

فکر کنم الان فهمیدی وردپرس چیست؟

پس همین الان وردپرس رو دانلود کنید و شروع کنید 👍


صفحه اینستاگرام مطالب ایران وردپرس رو از دست ندید ! کانال تلگرام
هنوز برای کسب‌و‌کارت سایت نداری ؟ همین الان شروع کن سفارش طراحی سایت
دیدگاه ها
  1. پویا پاک منظر گفت:

    مفید بود
    ممنون

نظر شما چیه؟